Reviews

Based on 825 reviews
83%
(685)
10%
(83)
3%
(21)
1%
(12)
3%
(24)
Snygga direkt sköna loafers

Har nu köpt några par från Myrqvist och samma storlek passar perfekt för såväl vinter och vårskor som dessa sommarloafers. Bra skor för pengarna, kan klart rekommenderas för den som vill klä sig med snygga skor.

Nice

Nice pair of shoes.

Snygg färg, långa i modellen

Kvaliteten på strumporna känns bra, svårt att veta redan nu om de håller länge. Färgen är återgiven bra på hemsidan, de är snygga och sticker ut. Ett extra plus är längden. De är mycket längre i modellen än säg ex Granqvists strumpor. Det passar mig bra som annars tycker att andra strumpor inte når ordentligt över vaden.

Nice sneaker

Nice sneaker

Good looking

Good looking and really fine material. Just a little bit heavier and harder than expected.

Great quality

Not cheap but quality is great and care for details. Recommend

Very good

Quality’s very good.

After reading reviews through various places for Myrqvist, I was hesitant to purchase these shoes. Particularly around sizing, shipping and craftsmanship. I can only assume that the reviews I have read are corporate sabotage, because my experience with Myrqvist has been exceptional. Ordering from the UK, the shoes arrived a day earlier than expected regardless of two bank holidays. The fit, a UK size 9, is perfect. Whilst I’d seen others say that the shoes run small, this truly wasn’t the case for the receiver of the shoes, who said they are an astonishingly good fit. The craftsmanship of the half leather / half rubber sole is excellent. I see no reason why it won’t be an easy job for a good cobbler to re-heel the shoes in what I am sure will be many years time. Everything about the shoe is outstanding. It’s true, and others agree - these shoes are of greater quality than shoes at an exceptionally higher price. I recommend Myrqvist without hesitation, and will be a returning customer.

unhappy with my order

I am totally unhappy with my order. The shoe was returned on March 8th, 2024 because it was too small, a new shoe in the right size was ordered. The return was received by MYROVIST on March 12, 2024, 2 weeks have now passed and the refund is still missing. Bad service, I'll probably have to turn on Pal Pal to get my money.

Hi Mr. S,

As you mentioned we received your return parcel on March 12th and processed it right away. The reason you didn't receive a refund to your PayPal account was that you requested store credit when processing your return, which was issued to you.

We have now changed your store credit into a refund. You should see your funds returned to you promptly.

Thank you for reaching out regarding this, and we hope to see you shop again with us soon!

Best regards,

Douglas Holm
e-Commerce Manager
Myrqvist

Poor quality and fitting

For a shoe market at high quality for cheaper prizes I can't agree. For a shoe at this price it was poor quality and bad sizing. The zipper then foot was fitted in shoe was not able to be zipped at all. And shoe wasn´t that premium. For me this shoe was a disappointment.

Awful

The company mailed the wrong color gloves, then sent a response in broken English. Now it has been weeks; I still have the wrong gloves, and no one has responded to my last. 3 emails. Awful. Do these gloves look “dark brown” to you?

Great boots!

The boots arrived quickly, in just three days. Great to look at, an they fitted my 46- size European feet perfectly. Needed just a little bit wear-in, got a blister on one heel first time. Now they suit my feet very well! Nice to look at, nice to wear.

Dålig kvalitet

Skorna gick sönder efter ett par timmar, återbetalningen tog längre tid än angivet på hemsidan, oseriöst

Great boot for spring and autumn

Nice and tight fit also for narrow ankle. Sizing in line with the Nike reference but went half a size up in reference to my C&J. Rubber outsole perfect for Finnish conditions.

Poor Service

I have returned the boots as they didn’t fit comfortably..

I am still waiting for a refund which customer services promised within 14 days

Hi Mr. M,

After checking this internally, it appears as if we have yet to receive your return parcel. According to the tracking it should be arriving at our warehouse today (18/3), after which we will process and refund you for your returned products.

We are sad to see UPS handling your return shipping slowly, and will do our utmost to expedite the processing once the parcel reaches us.

Best regards,

The Myrqvist Team

Suede not consistent, finishing of the shoe sloppy

When I opened the box I noticed the fuzziness of the suede was not consistent especially on the side of the toe. As well the tan leather for the inside was showing more on one side than the other where the area was only supposed to show the dark grey suede like the inner leather was not trimmed enough on tge inside. There was also some glue on the suede near the toe and the rubber lower seemed to have been scuffed or in manufacturing removed slightly making the workmanship sub par.

Bang for the Buck

I do own a Dr Marten Adrian loafer. This Stenhammer loafer is way better in terms of built quality and finish. Before I’ve got this pair, I’ve bought GH bass weejuns and returned it. I’ve bought Bobbies Paris Allen Loafers as well returned it. They all don’t fit really well. This pair fits TRUE TO SIZE. I am a UK 7 and have slightly wider feet.
The only gripe I have is the comfortability after wearing for long hours. And I guess this is expected for a pair of loafers or dress shoe of any kind. I also wish the sole is dark brown coloured to match the leather instead of it being black.

Overall, a solid paid of loafers and I might be trying their other ranges in the future.

Satt som handen i en handske

Snygg grym passform

Great shoes

Shoes are comfortable, good looking, fit true to size (at least for me).
My only complaint is that one of the insoles was a bit damaged.
(Easy fix with a bit of glue.)
I bought the shoes 50% off, so I am happy with my purchase.

Really stylish boots

I received these boots and instantly loved the look of them. When I first tried them on I was concerned that they would rub and be uncomfortable around the top of the boot however after only 2 or 3 wears they have softened nicely and are perfectly comfortable to wear.

Class winner!

Comfy and warm with style unaffected.
If you still haven't earned you a pair I feel sorry for you.

Great shoe

Jag är mycket nöjd med de ljusa mocka bootsen. De var något mer röda i färgen än vad bilderna antyder. Jag är nöjd med färgen, den är fin men inte det jag förväntade mig.

Skon är i övrigt skön att gå i. Jag köpte stl 45 och brukar ha UK 10.5 på mina skor (tex RMW, Loake mfl.)

Nice look and quality but poor fitting

Very nice design, material and look but the fitting is really bad. Even tried one size up from my normal suze but still to small and the toe press down so its really uncomfortable.

Nice shoes, but ghosted by customer support

Ordered a nice pair of boots, there was a small fold in the heel and i was promised a new pair. Then - I was totally ghosted. No answer to any of my e-mails for weeks. A bit surprising for a premium brand!

My pair still stands unused.
Still hoping for an answer 🙁.
Hope won’t abandon me.

Best quality!

I always over research and agonize over quality of goods I purchase, especially gifts.
I decided on these engraved shoe trees for my son and nephews for Christmas 2 years ago as a stocking stuffer to go with their main gift, Gucci loafers. Although they love their loafers
they ALL requested more engraved shoe trees for the next gift giving opportunity.
Regretfully, their sizes are out of stock so I watch website weekly to order more.